Diótorta

Gondolkodtam egy ideig, hogy megosszam-e ezt  tortát. Mielőtt felvágtuk, úgy gondoltam, hogy nem. Eléggé elkeseredtem, mert nem sikerült a képen látható dekorálási módot ( petal cake-sziromtorta) megvalósítani: ahhoz ez a krém túl lágy, valami kőkemény vajkrémből vagy csokikrémből szépen meg lehet csinálni, de nem ebből a diókrémből. És én ezt nem tudtam elfogadni, a végsőkig harcoltam, felnyomtam zselatinnal a féladag krémet, nem sokat segített rajta. Hiába mondta Zé, hogy csak kenjem körbe egy késsel a krémet és jó lesz úgy az, nem, én azokat a nyomorult szirmokat akartam rávarázsolni. Rá is tettem őket, amennyit elmosódva a kép hátterében látunk belőle, az bőven elég.

De eljött a pillanat és felvágtuk a tortát. Olyan lett, amilyennek az én Zém, az ünnepelt megálmodta: pihe-puha könnyű, légies diós piskóta, könnyű, diós krémmel töltve, olyan fajta torta, amiből 3-4 szelet is lecsúszik. Tehát ezért nem jöhetett szóba semmi mascarponés meg vajas csoda,mert olyan torta kellett, amiből valljuk be, irdatlanul be lehet zabálni. Szóval olyan lett. Az arányokat kicsit elmértem, az egyszerűség kedvéért az eredeti receptet osztom meg. Elég sok krém kimaradt, ha van fagyigép, érdemes kifagyasztani a maradékot, elvégre egy igazi főzött, tojássárgás krém ez dióval, tejszínhabbal, rummal tuningolva, ergo biztos vagyok benne, hogy fagyiként is megállja a helyét. Ha nem vagytok oda a fagyiért, akkor lehet féladag krémet csinálni, vagy nagyobb adag tésztát hozzá, hogy kiadjon egy normál méretű tortát,mert a miénk kicsi volt. Szóval jócskán át kell alakítani ezt a receptet, de közzéteszem,már csak azért is, hogy nekem megmaradjon,mert ha valaha még diótortát sütök, az tuti ilyen lesz, némi arány-módosítással.
A fehér piskótát Süniskanálnál láttam először, köszi az inspirációt.:)


Hozzávalók:
15 cm-es tortához:

A tésztához:
Narancsos-diós piskóta

6 tojásfehérje
12 dkg cukor
6 dkg liszt
6 dkg darált dió
1 narancs reszelt héja
csipet só
1 tk.sütőpor

A krémhez:
Rumos diókrém:
6 tojássárgája
10 dkg cukor
7 dkg keményítő
6 dl tej
1 tk. vaníliapaszta
25 dkg darált dió
 2 lap zselatin
rumaroma ízlés szerint
4 dl tejszín


Elkészítés:
1. A piskótához a tojásfehérjéket keménz habbá verjük, majd felváltva beleforgatjuk a cukrot és a sütőporral-sóval-narancshéjjal elvegyített darált diós lisztet. A massza súlyát lemérjük és 3 felé osztjuk. Sütőpapírral bélelt tortaformában ( én eldobható formát használtam) 160 fokra előmelegített sütőben 20 perc alatt készre sütjük a lapokat. Kihűtjük, lehúzzuk róluk a papírt, félretesszük.
2. A tojássárgákat a cukorral, vaníliával, keményítővel, kb. fél deci tejjet robotgéppel habosra keverjük A maradék tejet felforraljuk, majd félrehúzzuk a tűzről és beleöntjük a tojássárgás keveréket. Kislángon, kézi habverővel állandó kevergetés mellett puding-sűrűségűre főzzük. ( pár perc). Ezután rumaromával ízesítjük, belekeverjük a diót. Hideg vizes / jéggel teli lábasba állítjuk, hogy minél hamarabb kihűljön.
3. A lapzselatint 5 percre hideg vízbe áztatjuk majd kinyomkodjuk és egy pici vízzel kb. 15 mp alatt mikróban felolvasztjuk. A kihűlt krémhez adjuk majd beleforgatjuk a kemény habbá vert tejszínt is. Felhasználásig hűtőbe tesszük. Nem árt neki, ha pár órát ott van.Igazából nem tudom, ez a 2 lapzselatin ért-e valamit, gyanítom, hogy halottnak a csók volt, ami a krém szilárdságát illeti, de a lelkiismeretemet -akkor még-megnyugtatta.
4. Összeállítjuk a tortát: én egy 15 centis tortakarikába pakoltam be az építményt, ami kicsit nagynak bizonyult, lévén a piskóta kissé összeesett. Alulra kerül egy piskótalap, krém, újabb piskóta, újabb krém, piskóta. A torta oldalát és tetejét is bevonjuk a krémmel, tetejét egész diószemekkel díszítjük. Pár órára hűtőbe tesszük, utána könnyebben szeletelhető. Érdemes vastag szeleteket vágni,mert nagyon fini.:)

Megjegyzések